En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År, önskar vi alla gamla och nya medlemmar i Bastugillet!

Glädjande nog strömmar det till många nya medlemmar i föreningen för alla som älskar bad, bastu, aufguss och gemenskapen på Ribersborgs kallbadhus. Vårt Paradis på jorden!

Vi lämnar ett intensivt verksamhetsår bakom oss med många härliga fester och utflykter och blickar fram emot ännu ett  innehållsrikt och roligt år med många aktiviteter. 
Håll utkik här på hemsidan och i Facebookgruppen efter inbjudningar till kommande arrangemang! Det är hög tid att betala medlemsavgiften för 2023 nu. 
Betalar du före årsskiftet deltar du i ett lotteri med fina priser. Dragning sker på årsmötet, som är planerat till den 15 mars!
Nu närmast väntar juldagsdoppet och nyårsdoppet, Trettondehelgen i Timmendorfer Strand och kallbadsveckan i Helsingborg. I februari planerar vi en vinterfest 
på Ribersborgs kallbadhus. Inbjudan kommer här på hemsidan och via vårt nyhetsbrev samt Facebookgruppen MALMÖ BASTUGILLE när allt är klart. Glöm inte rösta på Årets Badare. Det ska vara en kvinna i år enligt stadgarna. Prisutdelningen sker på årsmötet! Skicka din nominering med epost till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Njut nu av julledigheten och bjud med dina nära och kära till gemenskapen i Malmö Bastugille! Vad kan vara en bättre julklapp än ett medlemskap i Bastugillet? 
Vi ses i ångan!
/Styrelsen

 

Det är hög tid att nominera årets badare nu! Skriv ett mail till styrelsen  med namn på den medlem som bidragit mest till trivseln och gemenskapen i bastun. Enligt reglerna ska det vara en man i år. Ledamöterna i styrelsen är rösträknare och kan inte komma ifråga som mottagare av priset. Läs mer om priset ÅRETS BADARE.

Tillkännagivandet av pristagaren och överlämning av priset sker vid en cermoni under årsmötet, som äger rum den 21 mars 2024 på Öresunds Funkis. Skriv in datumet i din almanacka redan nu. Kallelse med handlingar till årsmötet kommer med e-post senast 14 dagar före årsmötet. 

Vår kassör Peter Norlin och suppelanten Therese Gunnarsson har meddelat att de inte ställer upp för omval, så om du är intresserad av att delta i arbetet i Bastugillets styrelse, så hör av dig till valberedningen som består av Anna Kling och Anders Nilsson, eller direkt till oss i styrelsen. 

 

När du ändå har almanackan framme så notera att vi bjuder in till vinterfest på kallis lördagen den 10 februari för alla Bastugillets medlemmar. Inbjudan med program och meny för kvällen samt kostnaden för kalaset och hur du anmäler dig kommer att meddelas här på hemsidan och Facebooksidan, samt via nyhetsbrev, när allt är klart. Men notera datumet redan nu, så att du inte missar detta. 

Observera att vårens tysklandsresa är senarelagd eftersom hotellet höjt priserna i april. Så den 3-5 maj åker vi till Tyskland, som tidigare meddelats. Läs mer i artikeln om Timmendorfer Strand här på sidan. 

Ha nu en riktigt God Jul och ett gott nytt år!

/Styrelsen

 

 

Varmt och innerligt välkomna till Bastugillets Grill- och bastukväll 

Fredagen den 11 Juli kl 19 - 23 på Öresunds Funkis

Anmäl dig senast den 7 juli genom att swisha anmälningsavgiften på 70 kr (icke medlemmar 140 kr) till Bastugillets swishnummer: 

1234060208 

Eller betala in anmälningsavgiften till vårt bankgironummer: 285-6417

Skriv ditt namn som OCR/text.

Ta med nåt gott att lägga på grillen, sallad, bröd och annat gott du vill ha till din grillmat samt passande måltidsdryck.

Vi står för grillkol, senap, ketchup, servetter mm.

Efter den gemensamma måltiden är bastun uppvärmd och vi bjuder på massor av aufguss och avsvalkande dopp i havet!

Så glöm inte handdukar, badskor och badrock. Det finns förmodligen flera andra badgäster på stranden så visa hänsyn och ha handduk eller badrock på dig på väg ut till utsidan av yttre bryggan, där du kan ta ett dopp. 

Ångande varmt och innerligt välkomna!

/Styrelsen

Lagom till Lucia fick vi också en länge emotsedd och mycket välkommen julklapp från Malmö Stad, som renoverat den gemensamma ångbastun under vintern. Bastun är klädd i ny, ljus och fin panel av asp, som lär hålla i många år. Efter att bilden togs försågs bastun också med den vita linjen, som garanterar att damerna får rätt till halva bastun utan uppslitande diskussioner. 

Så vi sänder ett stort tack till Malmö Stad!

Nytt år och nya möjligheter: 

Hög tid att betala medlemsavgiften i Malmö Bastugille - föreningen för alla som älskar Ribersborgs Kallbadhus!
Som medlem får du deltaga i alla våra aktiviteter till subventionerat pris, du får del av vårt nyhetsbrev och Facebookgruppen Malmö Bastugille.
Spar pengar genom att betala avgiften för 2026 före årsskiftet.
Då deltar du också i ett lotteri med fina priser! Fram till sista december kostar det bara 150 kr att betala medlemsavgiften för 2026, men från årsskiftet är avgiften 200 kr, enligt beslut på årsmötet.

.....och vi tillönskar alla glada vinterbadare ett innerligt gott nytt år bastuår och en härlig gemenskap i Malmö Bastugille!

/Styrelsen

 

Reservera fredagen den 22 maj för Bastugillets grillfest på Öresunds Funkis.

Efter att vi njutit av den nygrillade maten är bastun varm och vi kan njuta av aufguss och härliga dopp i Öresunds vågor mellan varven. 

Programmet för kvällen och information om hur du anmäler dig kommer här på hemsidan i god tid före festen.